Muştu Yayınları'nca hazırlanan oyunun sonunda çok para biriktiren değil, kazandığı paralarla hacca giden, ilim öğrenen ve iyilik yaparak 99 puanı biriktiren kazanıyor.

Yoğun bir çalışma temposu içerisindesiniz, çocuğunuza vakit ayıramıyorsunuz. Çocuğunuz da vaktini şiddet ve cinsellik içeren filmler, dizilerle ya da yine aynı türden psikolojik gelişimini olumsuz etkileyen bilgisayar oyunlarıyla geçiriyor. Ve eve gelişinizde çocuğunuz "Baba bugün şu oyunda şu kadar adam öldürdüm. Baba şu oyunda şu kadar ticaret yaparak şu kadar faiz kazandım" türünde kendine göre haklı açıklamalarda bulunuyor. Siz bu oyunların yerini, daha faydalı oyunlarla dolduramıyorsanız şikayet etme hakkınızın olmadığını biliyorsunuz.

Ama siz faydalı oyunlarla hayırlı kapılar açarsanız o da size "Baba bu gün hacca gittim, bugün bir medrese inşa ettim, bugün şu kadar sadaka verdim." diyerek kapı açacaktır. Artık ismi "İpek Yolu" olan böyle bir oyunumuz var. Muştu Yayınları'nın uzmanlarına hazırlattığı oyun hem eğlendiren hem de öğreten bir oyun. Muştu Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Osman Kaplan, dokuz yaşından büyük herkesin zevkle oynayabileceği oyunun benzerlerinden farklı bir oyun olduğunu ifade ederek şöyle konuşuyor: "İpek Yolu oyunu zamanı, parayı verimli ve isabetli kullanma; buradan hareketle hayatımızı doğru yaşamayı telkin etme amacı güdüyor. Her günün 24 saatini 24 altın olarak değerlendiren oyun ticari zekâyı geliştirmeyi de hedefliyor. Oyunun sonunda daha çok para biriktiren değil, kazandığı paralarla hacca giden, ilim öğrenen ve iyilik yaparak 99 puanı biriktiren kazanıyor."

Oyunu zamanla interaktif hale getirmeyi, bilgisayar oyunu versiyonunu hazırlamayı planlarına aldıklarını söyleyen Kaplan, Ar-Ge'si devam eden başka oyunların müjdesini de veriyor. Oyunu hazırlayan ekipte üniversite öğrencileri ve akademisyenler ağırlıkta. Bu ekiplere Amerika'da mastır yapmış hocalar başkanlık etmiş. Elinde ya da zihninde kendi formatlarına uygun oyunu olan herkesle görüşmeye açık olduklarını da ifade eden Kaplan, bu anlamda halen görüşmekte oldukları kabiliyetli insanların olduğunu belirtiyor.

Oyunun kuralları ilk başta karmaşık gelebiliyor. Bu yüzden kurallar iyice belleninceye kadar anne-babaların çocuklarıyla oynamaları tavsiye ediliyor. Diğer oyunların aksine bu oyunda yolculuğu veya faaliyeti ilk yapan oyuncu oyunu kazanmıyor. İpek Yolu'nda durum biraz farklı ve bu farklılık da kuralların anlaşılmasını biraz güçleştiriyor. Oyunda var olan bilgi kartlarında çocuklar birbirinden güzel yüzlerce dinî, millî, tarihî soruların cevaplarını öğrenebilmek için fedakârlık isteyen yolculuklarla hem diyar diyar geziyor hem de bilgilerini artırmış oluyorlar. Günümüz internet dünyasındaki şiddet içerikli oyunlar düşünüldüğünde çoğu gençlere çok basit kalan bu oyunların onların ayarına getirilmesinin gerekliliğine de temas eden Kaplan, "Gençleri işin içine çekmek için oyunun üç boyutlu dijital versiyonunun hazırlığı içerisindeyiz. Bu versiyonda tamamen bilgisayar oyunları kalitesi ve standardı baz alındı. Tabii gençlik heyecanını ve beklentisini de göz ardı etmiyoruz." şeklinde konuşuyor.

İpek Yolu oyununun, güzel vakit geçirme yanında başka hedefleri de var

Harita, yer-yön ve coğrafya bilgilerini artırmak;

Bilgi kartlarıyla, oynayanların bilgi seviyesini artırmak;

İyilik ve hayır yapma duygularını geliştirmek;

Zamanı ve parayı nitelikli kullanmayı öğretmek;

Her saati bir altın olan günümüzün bir altınını vererek neleri kazanabileceğimizi öğretmek;

Ticaret kurallarını öğrenerek pratik zekâyı geliştirmek;

Hırsın değil; akıl, mantık ve iyi niyetli olmanın kişiyi kazançlı çıkaracağını öğretmek;

Kutsal beldeleri tanımak, tanıtmak.

Muştu Yayınları Bilgi Tel: 0216 318 60 11